The Oatmeal - Bila Aku Bosan

Bila aku bosan

Bila aku bosan, apa aku buat ? Bagi someone yang dah terbiasa dengan internet macam aku, kalau dah tak ada apa yang hendak dibuat, memang buka laptop dan online.

But hey, online pun kadang-kadang bosan jugak. So, next, apa aku buat dengan internet ?

Next mestilah Youtube. Aku check mana-mana channel yang aku dah subcribe yang ada update tapi aku belum tengok lagi, macam SciSchow dan Vsauce. Kalau tak ada update, then kemudian barulah aku blogwalking ke website-website yang aku gemar stalk. hehe

Salah satunya ialah The Oatmeal.

TheOatmeal.com

The Oatmeal





The Oatmeal ialah website yang bersifat lawak. Lawak dia kadang-kadang kasar la jugak, but still lawak.

Ada tambahan dalam website tuh, selain blog admin, kuiz-kuiz yang menarik, dan yang menjadi tunjang website tersebut ialah komik.

Komik dia, cakap kau, sangatlah lawak dan memang tak bosan kalau hari ni dah baca, esok baca lagi.

Dalam komik dia lak, ada macam-macam jenis. Antara yang aku suka The Bobcats dan Grammar Comics

The Bobcats

The Bobcats

Di atas ini ialah salah satu gambar dari siri Monday dalam komik The Bobcats. Dan kalau ada komik yang mempunyai watak kucing Bob tu, confirm komik tu best.

Owh, dalam bahagian komik juga, The Oatmeal ada selitkan bahagian pendidikan yang aku tak pernah dapat di waktu sekolah. *ke aku yang lupa ~_~

Grammar Comics

The Oatmeal

How to use a semicolon ? Haha! Permulaan komik tu saja dah buat aku geli hati. Tambah la lagi bila dah masuk isi-isi dan cara dia terang, memang terbaik.

The Oatmeal

LOL! Di atas ialah salah satu contoh penerangan how to use a semicolon.

Contoh lain Grammar Comics - Sila ke theoatmeal.com

The Oatmeal Grammar ComicThe Oatmeal Grammar Comic



The Oatmeal Grammar ComicThe Oatmeal Grammar Comic


The Oatmeal Grammar Comic

Sing along video





Haha. Just enjoy. No hard feeling :)

Owh ya, website The Oatmeal tu hmm apa eh kawalan umur ? Bawah umur tak boleh tengok tu orang panggil apa tah ? Haa, yang tu. 

Dan, tips untuk lagi best bila view komik-komik dalam The Oatmeal, sila tekan random komik. 
Best surprise !

ps : Im bored ~_~

Popular posts from this blog

Apa Itu GLC

Formula Pengiraan Sudut Segitiga [Basic]

Apa Itu Hypothyroidism | Thyroid