Helping Hand ?

Helping Hand
Jumaat

Kawan : "Zed, japg pukul 8 pagi jemput aku nah kat stesen bus."

Zed : "Ok, bila dah nak sampai contact, aku boleh gerak awal."

5 petang


Kawan : "Zed, hehe, ktm pukul 4.30, boleh tak ?"

Zed : "InsyaAllah, contact lagi eh nanti. Ye ?"

8 malam


Kawan : "Zed, bosan la kat kolej ni, lapar pon ada jugak, jom keluar makan,"

Zed : "Makan ? Ok, tunggu jap eh, ada orang ikut ?"

Kawan : "Campur kau 4 orang. Boleh ?"

Zed : "Orait. Tunggu kat kolej tu diam-diam. Nanti sampai aku text."


For straight 3 days from Jumaat sampailah Ahad, situasi kat atas ni asyik berulang ke atas Zed. Then, entah dari mana, Zed dapat teguran,

Penegur : "Zed, aku tengok kau ni macam dah kena guna ja. Kejap-kejap keluar jemput orang. Jangan la ikut telunjuk orang sangat, bukannya transport awam kat luar tu tak ada. Hidup kena ada pendirian Zed."

*****

Aimanayie | Just a Personal Blog


Adakah tolong orang kerap sangat macam tu dianggap ikut telunjuk ? Kena guna ? Aku tak tahu apa yang tidak bestnya bila dapat tolong orang, tapi bagi aku yang bestnya is dapat buatkan kita dihargai, dihormati, dan yes, bila dah ikhlas, secara confirm perasaan happy akan menyusul.

Aku tak faham apa yang penegur tu cuba sampaikan. Is it wrong ? I wonder.


ps : Sem baru dah bermula! Part 3, please be nice with me :D

Popular posts from this blog

Apa Itu GLC

Formula Pengiraan Sudut Segitiga [Basic]

Apa Itu Hypothyroidism | Thyroid