Aku Pening

Salam petang salam pembuka bicara.

Aku ada satu soalan bijak.

Pernah tak hampa terfikir, bagi setiap satu ikan yang pemancing dapat, apa sebenaqnya niat ikan tu makan umpan depa ?

Jawapan dia sama ada ;

1) itu rezeki depa
2) ikan tu lapaq
3) ikan tu sesaja nak main tarik tali tapi kalah. 

Apa pun jawapan hampa, abaikan.



Apa yang aku nak cakap sebenaqnya ialah, tadi buat kali pertama dalam hidup aku, aku nampak scene (dalam kepala aku) penjahat kena tangkap right before dia nak naik kereta dengan cool dengan polis.

Masalahnya, penjahat tu aku, polis tu peminta sedekah. kemain dia datang meluru ke aku macam aku ada buat salah teramat -..-

Agak dalam 5 minit dia terang pasai mak dia punya keadaan sakit pinggang perlu duit, then dia stated the amount that she need.

Dalam kepala otak aku, and yes, mulut aku ada cakap "klinik satu malaysia ada makcik, pakai singgit ja makcik tak banyak pun, hantaq mak makcik pi situ boleh kan"

She insisted about the amount that she asked, and aku tengok tangan dia bergetar getar cakap dengan aku, macam real punya masalah dia ada.

Aku bagi lah yang semampu aku ja. Kalau bagi yang dia mintak, bukan takat meggi, memang tak makan lah aku minggu ni.

She keep asking for the right amount.

Aku :"Makcik nak ke tak ni ? Kalau tak mau, saya amek balik"

Makcik :"Okay okay"


Aku pening orang zaman la.

Popular posts from this blog

Apa Itu GLC

Formula Pengiraan Sudut Segitiga [Basic]

Apa Itu Hypothyroidism | Thyroid