Manusia berubah ?

Hai, assalamualaikum dan salam sejahtera.

Hari ni bangun pagi, siram pokok bunga, main kucing, dan dah tak ada apa nak buat sampai tidur balik. Sigh. Tapi, hey aku terperasan something yang agak best, tentang rakan, manusia sekeliling. Betul ke kita kenal depa ni ?

Ada antara depa ni yang aku dah kenai dari kecik, dan ada antara depa ni yang aku baru ja kenai, apa orang kata masak ayiaq pun tak sempat didih lagi ha punya baru tu. Dan boleh kata, masing-masing berubah, mostly geng yang aku kenai dari kecik lah, ada yang dulu aku dok luku kepala, la ni dah segan dah. haha



Ada yang dulu berlemoih, aktif, sensitif, dan pandai, sekarang dah jadi lawa nok haram, hensem gila, nampak berkeyakinan, smart, sharp, matang, dan dh boleh kawen, dan still pandai.

Orang dok kata, manusia berubah, people changes, sat, kalau dah lama-lama memang la depa berubah, kalau dari kecik sampai besaq dok tara tu, hahahaha, mampuih gak. Ok ni konsep masa mengubah manusia.

Dan kalau dari kes yang awai hampa kenai dia lain and lama sikit ja (ayiaq tak sempat didih) dia dah jadi orang lain tetiba. Ha ini hampa just baru nak kenai dia betui-betui. Kalau time ni hampa kecewa, terkejut, or ada sifat-sifat negatif, maka sendiri beringatlah, apa motif hampa berkawan dengan budak tu sebenaqnya. Sebab nak berkawan, or sebab perangai dia. 

Lol. Manusia.

Dan jangan lupa, manusia boleh jugak berlakon.

Popular posts from this blog

Apa Itu GLC

Formula Pengiraan Sudut Segitiga [Basic]

Apa Itu Hypothyroidism | Thyroid